Etykieta? Jaka etykieta? O projektowaniu etykiet przeźroczystych.


Etykiety przeźroczyste  wykonane są na folii transparentnej i wyposażone odpowiednim klejem. Dzięki właściwie dobranej aplikacji, po naklejeniu etykieta staje się niewidoczna na opakowaniu. Podnosi to zdecydowanie walory samego produktu, obniżając przy tym koszt jego wytworzenia, czyli dotychczasowej metody nadruku na opakowaniach.
Etykiety preźroczyste no label look są coraz powszechniej spotykane na wszelkiego rodzaju produktach – począwszy od butelek wody mineralnej, a skończywszy na opakowaniach ekskluzywnych kosmetyków. Materiały, z których są wtwarzane, również są coraz lepsze i trwalsze, a nowe technologie pozwalają na wycinanie etykiet w dowolne, skomplikowane nawet kształty. Nie bez znaczenia jest możliwość użycia wysokiej jakości druku cfrowego, dzięki któremu grafika i napisy na przeźroczystych materiałach utrzymują wyrazistość i czytelność oraz intensywność kolorów.Kilka rad pomocnych przy projektowaniu etykiet przeźroczystych:
• Kolor opakowania, oraz produktu powinien być brany pod uwagę przy doborze  kolorów oraz tekstu etykiety – będzie on stanowił tło widoczne poprzez etykietę. W większości przypadków projekt etykiety wymaga dodania białego poddruku (zdefiniowanego jako warstwa koloru dodatkowego – spotowego „W”)
• Umieszczając kod kreskowy pamiętaj o dodaniu białego tła – dla lepszej czytelności przy skanowaniu.
• Specjalnie dobrany materiał i klej etykiety oferuje unikatowy efekt – eliminując matowy charakter powierzchni szklanych butelek i tworząc w ten sposób krystalicznie przejrzyste “okno” dające wgląd do środka butelki. Jeśli dodatkowo umieścimy etykietę na tyle butelki uzyskamy w ten sposób trójwymiarowy efekt głębi.
• No label look etykiety są często wzbogacane atrakcyjnymi dodatkami takimi jak złocenia, druk wypukły czy wyrafinowany kontur etykiety, o czym warto pamiętać szczegolnie przy projektowaniu produktów ekskluzywnych i unikalnych.
Wygląda na to, że naklejki i etykiety przeźroczyste stają się coraz bardziej popularne, a badania marketingowe pokazują, że produkty zdobione etykietami przejrzystymi postrzegane są jako nowoczesne, świeże i wyrafinowane.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s