Co może etykieta?


Czy etykieta naprawdę jest istotna. Czy etykieta naprawdę odziałuje na klienta, na tyle, by wywołać silne emocje?
Sądząc po reakcji pięciu największych producentów papierosów w Stanach Zjednoczonych, to zdecydowanie tak, etykiety potrafią zadziałać wiele!
Pięć amerykańskich koncernów tytoniowych złożyło w sądzie pozew przeciwko urzędowi kontroli leków i żywności (FDA), kwestionując nowe przepisy, nakazujące umieszczanie na paczkach papierosów graficznych ostrzeżeń przed skutkami palenia, twierdząc że nowe opakowania godzą w zapisaną w pierwszej poprawce do konstytucji USA wolność słowa. FDA nakazała producentom papierosów zaopatrzenie opakowań w te etykietki do września 2012 roku. Będą one musiały zajmować połowę przedniej i połowę tylnej powierzchni paczki z papierosami.Rzeczywiście, nowe etykiety są drastyczne w swej dosłowności. Pokazują zdjęcia osób zmarłych na raka płuc, chorych wyniszczonych chorobami odtytoniowymi i zniszczone płuca palaczy. Wcześniej, podobne wymogi podjęto w Kanadzie, gdzie z dnia na dzień wzrosła sprzedaż specjalnych etui na paczki papierosów. Już sam fakt, że palący woleli zakryć nieprzyjemne etykiety świadczy o tym, że etykieta wywołała u nich pożądana reakcję.Jak się okazuje, wartość informacyjna etykiet to podstawa, ale i nie wszystko. Etykiety oddziałują na czytających je zarówno poprzez dostarczanie rzeczowych faktów o produkcie jak i przez wywołanie emocji.
Tak jak nowe etykiety papierosów maja sprawić, że palący poczują się zatrwożeni o swoje zdrowie, nieatrakcyjni, a i również zawstydzeni swoim nałogiem, i co w efekcie skłoni wielu do porzucenia palenia, a innych odstraszy od rozpoczęcia. Z tego samego z reszta powodu, przez dlugie lata koncerny tytoniowe w reklamach papierosów przedstawiały ludzi pięknych, młodych i zaangażowanych w fascynujące rozrywki. Budując w klientach wyobrażenie, że mogą mieć wszystko – zarówno ekscytujący, zdrowy tryb życia jak i przyzwyczejenie do palenia.
W ten właśnie spósob działają etykiety. A najlepiej spisują się takie, w których zarówno tekst jak i przekaz graficzny potrafią wywołać w odbiorcy silne emocje i na długo zapaść w pamięci. A wreszcie spowodować – reakcję.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s