Etykieta w języku Braille’a


Czy myśleliście kiedyś o tym, że tak podstawowa rzecz jak możliwość przeczytania informacji znajdujących się na etykietach produktów nie jest niestety osiągalna dla wszystkich? Powoli, ale jednak, coś się w tym kierunku dzieje.
Oto przykład.
Lazarus Wine jest przykładem zupełnie nowej metody produkcji wina, która jest możliwa dzięki temu, że winiarnia zatrudnia niewidomych pracowników. Szczególna wrażliwość na smaki i zapachy, którą charakteryzują się ludzie niewidzący pomaga w produkcji znakomitej jakości win. Naturalną decyzja było umieszczenie na butelkach tychże win etykiety, która byłaby przystępna w
 użyciu właąnie dla ludzi niewidomych. Hiszpanska agencja reklamowa Baud jest autorem tej wyjątkowej etykiety. Na pierwszy rzut oka widzimy atrakcyjną naklejkę w kolorach czarnym i intensywnie pomarańczowym, całą pokrytą przypadkowo rozmieszczonymi kropkami. Ale czy napewno przypadkowo? Otóż, okazuje się, że te punkty to nic innego jak alfabet Braille’a , dzięki któremu osoby niewidome i niedowidzące moga przeczytać tak podstawowe informacje jak nazwa i gatunek wina, a także jego rocznik.
W produkcji oznakowań alfabetem Braille’a zazwyczaj używa się metody sitodruku i tłoczenia. Od niedawna istnieje też nowy proces umożliwiający nałożenie  przeźroczystej taśmy pokrytej wybrzuszeniami Braille’a na praktycznie dowolny produkt.
Bardzo nam się podoba taki pomy
sł etykiety, który udostępnia korzystanie z danego produktu wszystkim klientom, również tym którzy psiadają pewne szczególne ograniczenia, jak na przykład ludzie niedowidzący!

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s