Etykieta prawdę ci powie.


Najbardziej znane etykiety aktywne stworzyła branża piwna jako chwyt marketingowy stosując etykietę inteligentną działającą na zasadzie zmiany koloru farby termochromowej (tzw. farba termiczna). I tak dla piwa Coors Light, w momencie osiągnięcia pożądanej temperatury białe szczyty górskie w logo marki zmieniają kolor na niebieski, dając nam tym samym znac że napój jest wystarczająco dobrze schłodzony. Na etykietach niektórych win, po obniżeniu temperatury trunku pojawia się informacja, iż temperatura jest optymalna do spożycia – „idealna temperatura do spożycia”.
Zastosowanie systemów aktywnych i inteligentnych ogarnia coraz większą ilość produktów. W niedalekiej przyszłości można więc oczekiwać nie tylko rewolucji w jakości opakowań, ale także w zakresie spełnianych przez opakowania funkcji.
Równocześnie z opakowaniami aktywnymi rozwinęły się etykiety inteligentne, których zadaniem jest ochrona marki i zabezpieczenie produktu przed plagiatem.
Farby termochromiczne użyte w procesie drukowania etykiet powodują zmianę koloru pod wpływem temperatury. Umożliwiają też umieszczenie na produkcie etykiety ze znakiem firmowym czy identyfikacyjnym , który jest niewidoczny (przeźroczysty) aż do momentu zmiany temperatury (np. podgrzania).

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s