Jak zaprojektować etykietę? (porady w punktach)


Cudów nie ma. Dobra etykieta to taka, która sprzeda produkt. Pierwsza rada jest więc taka: Stwórz coś, po co sam byś sięgnął w sklepie!

Podjęcie decyzji  o kupnie danej rzeczy – podobnie jak wiele innych decyzji życiowych + rozgrywa się na przeciągu zaledwie kilku sekund. Bum! Kolorowa buteleczka soku ląduje w koszyku. Bum! Jesteś żonaty. Czekaj, że jak?😉
Dobry projekt graficzny potrafi w ułamku sekundy wywołać porządany stan emocjonalny. Przekaz etykiety musi być zaskakujący a zarazem czytelny i przejrzysty dla odbiorcy.
Oto elementy projektowania etykiety:
1. POMYSL czyli „The WOW! Factor”
– oryginalny, ciekawy przekaz
– projekt dostosowany do profilu produktu
– projekt odpowiadający na zapotrzebowania konkretnej grupy docelowej
2. GRAFIKA – czyli jak zrobić coś ładnego
– materiał etykiety
– kształt
– kolor
– ilustracja lub zdjęcie
– czcionka
– wykończenie
3. ZAGADNIENIA TECHNICZNE czyli „Kto pyta – nie błądzi” – skontaktuj się z drukarnią zanim wyślesz gotowy projekt.
– kolory w systemie CMYK
– rozdzielczość
– margines na spad
– format oprogramowania
– wybór czcionki
4.KOREKTA – albo pamietaj co mowiła zawsze pani od matematyki: „sprawdź jeszcze raz czy nie ma błędów”
Sprawdź dokładnie wszystkie elementy. Błędy ortograficzne w gotowej już etykiecie mogą dostarczyć ci wiele smiechu… ale i podwójny rachunek do zapłacenia!
więcej na każdy z wymienionych punktów wkrótce

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s